jueves, 29 de noviembre de 2012

AZAROAK 15

Aurkezpenekin jarraitu dugu gaurko egunean. Bertan, lehengo taldeak argazki errepositore eta editoreen inguruko aurkezpena egin du. Hauek izan dira landu ditugun editoreak: PicMonkey, Photoscape, Editor de Windows eta Photoscape Express izan dira. Batez ere pickmonkey landu dute, argazkiak editatzeko modu erraz eta dibertigarria. Honen bidez, argazkiei testua gehitu, moztu, efekto ezberdinen bidez editatu eta beste hainbat gauza egin ahal izango ditugu. Online izan da programa. Horrekin batera, errepositore batzuk ere erabili izan ditugu: Twicpic, Fotolog, Picasa eta Flicker. Errepositoreen inguruan ere, abantailak eta desabantailak aurkeztu dizkigute. Errepositore eta editoreak gainetik ukitu ostean, Pickmonkey-ean zentratu gara. Programa hau online erabiltzekoa da. Bertan, argazkiak moztu, testua jarri, editatu … egin daiteke. Taldeko partaideak elementu batzuk dohakoak direla eta beste zenbait ordaindu behar direla esan digute eta ikusi dugun moduan, markatxo bat dute eta horrek esan nahi du ez dela doakoa. Beste zenbait programak ez bezala, programa honek ez ditu argazkiak bereak egiten eta gure ordenagailuan gorde dezakegu egindakoa. Hurrengo taldeak, Eskola 2.0aren inguruan hitz egin digu eta zenbait ariketa dinamiko egiteko aukera eman digute. Adibidez programa bat erakutsi digute, zein ingelesezko ahozkotasuna lantzeko erabiltzen den, izan ere programak testua irakurtzen du. Beraz, ahozkotasuna eta entzumena lantzeko aukera ematen digu programa honek (https://acapela-box.com/AcaBox/index.php). Honen ondoren, beste hainbat ariketen artean, komiki bat sortu dugu "Bitsrtips" programaren bitartez eta honako hau izan da gehien gustatu zaigun ariketa. Hona hemen emaitzetako bat: Horren ostean, arbel digitalaren inguruan aritu dira eta dituen abantailak eta desabantailak aurkeztu dizkigute, hala nola, klaseko edonoren partaidetza. Hala ete guztiz ere, klaseko batzuk saiatu egin dira bertan idazten eta ez da izan erabiltzeko oso erraza. Beraz tresna horren erabilera hobetzeko denbora falta dela uste dugu. Hirugarren taldeak sare sozialen inguruko azalpen bikaina eman digu. Gehien bat twitterren sakondu dute, eta klaseko twiterrarekin jolastu dugu pixka bat. Hala ere, Tuenti, Facebook, myspace…inguruan ere aritu dira. Sare sozialak nahiko zailak dira hezkuntza munduarekin lotzeko, nahiz eta ikasleentzat erabilgarria izan daitekeen. Azalpenaren ostean, talde bakoitzari argazki bat ateratzeko eskatu digu eta twiterrera igotzeko eskatu digute eta horren ostean, bozkatzeko aukera eman digute. Hauxe izan da gure argazkia:
Azkenik, laugarren taldeak mapa mentalen gaia landu du. Hau bai hau ikaskuntza berezia!!!! Mapa mentalak, ikaskuntza-irakaskuntza prozesuan duten baliagarritasuna eta garrantzia aztertu dugu. Hiru programa ezberdin aztertu ditugu: Power-poin, Cmap tools eta Spice Nodes. Programa horien abantailak eta desabantailak aurkeztu dizkigute. Haiek esan diguten bezala, umeentzat garrantzitsuena ez da programa hauek erabiltzen jakitea, baizik eta mapa mentalak zer diren jakitea eta heldutasun maila bat izanda, horrelako programak erabiltzen jakitea. Ondoren beste talde guztiekiko desberdina izan den jarduera bat egitea eskatu digute. Talde bakoitzari orri bat tokatu zaio gai desberdinekin eta post-it eta irudi ezberdinekin mapa mental desberdinak sortu ditugu. Asko gustatu zaigu mapa mentalen inguruko azalpena, eta guretzat erabat berria izan den gai baten inguruko ezagutza lortu dugu. Goiz borobila izan da gaurkoa eta asko esfortzatu diren talde hauei guztiei esateko dugun gauza bakarra... zorionak eta mila esker!!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario